Ierusalimul suntem noi toti - BISERICI.org este un proiect non-profit ce are ca scop crearea unui spatiu virtual de gazduire a informatiilor despre locașurile de cult din România.
BISERICI.org - Situl Bisericilor din România

© 2005-2019 BISERICI.org

Noutăți în... e-mail!

eXTReMe Tracker
 Google Translate 

Știri și Evenimente

Ierusalimul suntem noi toți

[2009-01-06]
Mii de credincioși, romani și pelerini, împreună cu participanții la tradiționalul cortegiu folcloric organizat de sărbătoarea Epifaniei, au luat parte marți în Piața San Pietro la rugăciunea "Angelus" după ce au ascultat cuvântul de învățătură al Sfântului Părinte și apelurile presante pentru pace în Țara Sfântă și în Orientul Mijlociu, dar și pentru apărarea, tutelarea și promovarea copilăriei, adevărată bogăție și binecuvântare a lumii. Redăm în continuare alocuțiunea Pape Benedict al XVI-lea în traducerea redacției române a Radio Vatican.
Dragi frați și surori,
Celebrăm astăzi solemnitatea Epifaniei, "Manifestarea" Domnului. Evanghelia ne spune cum Isus a venit în lume în mare umilință și secret. Sfântul Matei relatează cu toate acestea episodul Ma gilor, care au ajuns din răsărit, călăuziți de o stea, pentru a aduce omagiu regelui nou-născut al iudeilor. De fiecare dată când ascultăm această relatare suntem impresionați de contrastul clar dintre atitudinea magilor, pe de o parte, și cea a lui Irod și a iudeilor, pe de alta.
Evanghelia ne spune că, auzind cuvintele magilor, "regele Irod s-a tulburat și tot Ierusalimul împreună cu el" (Matei 2,3). O reacție care poate avea diferite înțelesuri: Irod este alarmat, deoarece vede în acela pe care magii îl caută un concurent pentru el și pentru fiii săi. Capii și locuitorii Ierusalimului, în schimb, par mai degrabă uimiți, ca treziți dintr-o anumită toropeală, și având nevoie de timp pentru reflecție. Isaia, în realitate, prevestise: "Un prunc s-a născut nouă, un fi ni s-a dat nouă; semnul puterii este pe umerii lui. Numele lui este: `Sfetnic minunat, Dumnezeu puternic, Părinte veșnic, Principe al păcii`" (Isaia 9,5).
Pentru ce oare Ierusalim u l s-a tulburat? Se pare că evanghelistul vrea aproape să anticipeze ceea ce va fi apoi poziția mai marilor preoților și a sinedriului, dar și în parte a poporului, față de Isus în timpul vieții sale publice. În mod cert, iese în evidență faptul că cunoașterea Scripturilor și a profețiilor mesianice nu îi face pe toți să se deschidă Lui și cuvântului Său. Ne vine în minte faptul că, în preajma pătimirii, Isus a plâns Ierusalimul pentru că nu a cunoscut timpul în care fusese vizitat (cf. Luca 19,44).
Atingem aici unul din punctele cruciale ale teologiei istoriei: drama iubirii fidele a lui Dumnezeu în persoana lui Isus, care "a venit la ai săi și ai săi nu l-au primit" (Ioan 11,11). În lumina întregii Biblii, această atitudine de ostilitate, sau ambiguitate, sau superficialitate reprezintă pe cea a fiecărui om și a "lumii" - în sens spiritual - când se închide în fața misterului adevăratului Dumnezeu, care ne vine în întâmpinare în dezarmanta blândețe a iubiri i Sale. Isus, "regele iudeilor" (cf. Ioan 18,37), este Dumnezeul milostivirii și al fidelității. El vrea să domnească în iubire și în adevăr și ne cere să ne convertim, să abandonăm faptele rele și să parcurgem cu hotărâre calea binelui.
"Ierusalim", deci, în acest sens suntem noi toți! Să ne ajute Fecioara Maria, care l-a primit cu credință pe Isus, să nu ne închidem inima în fața Evanghelie mântuirii. Să ne lăsăm mai degrabă cuceriți și transformați de El, "Emanuel", Dumnezeu venit între noi pentru a ne dărui pacea sa și iubirea sa.
(Sursa: Radio Vatican)
Există o videoștire asociată. Ea poate fi văzută însă doar online. Click aici.

Sursa: www.Catholica.ro


Contor Accesări: 560, Ultimul acces: 2019-06-21 02:06:20